Utolsó kommentek

Új versenyző a focicipők piacán

2008.10.02. 13:30 ReklámFüggő

Címkék: sport foci cipő

A focicipők (legyen az akár stoplis, akár salakos pályára való, vagy épp teremcipő) piacára belépni nem egy egyszerű történet egy teljesen új márka számára. A két óriás (a Nike és az Adidas) a piac nagyrészét lefedi, és a kvázi "kisebb" márkák (Puma, Umbro, Lotto, Joma) is vannak olyan nagyok, hogy ne legyen túlságosan vonzó egy új márka bevezetése a területre. Ennek ellenére most feltűnt egy új cipőbrand, a Nomis.

A márkát 2005-ban, Ausztráliában hozta létre Simon Skirrow (innen a márka neve, mivel a Nomis visszafelé olvasva nem más, mint Simon), aki korábban az Adidas alelnöke volt (ha minden igaz). Eddig főleg a kenguruk földjén próbálták a márkát értékesíteni, de Skirrownak a célja természetesen a Nomis világmárkává avanzsálása volt. Az idei évben csináltak is egy kampányt, mellyel az Ausztrálián kívüli piacokat is meg akartak célozni. A reklám pedig nyert két arany oroszlán díjat a 2008-as Cannes-i reklámfesztiválon.

Pedig annyira nem nagy szám a reklámfilm...sőt!
Az ötlet ugyan nem rossz, de a megvalósítása eléggé gagyira sikerült. A lényeg, hogy végigvezetik a következmények sorát, melyből az derül ki, hogy egy rossz cipő végül összetörheti egy futbalista karrierjét, álmait. Közben folyamatosan ismétlik a "Damn boots" (átkozott cipők) szöveget, mely egyben a reklám címe is. Csak épp zavaró, hogy most akkor a Nomis cipő az átkozott, ami sérüléseket okoz, vagy ez épp a megoldás lenne erre a problémára? (Persze nyilvánvaló, hogy az utóbbira utalnak a reklámban, csak ezt kicsit okosabban kellett volna megoldani).

Olyan a videó, mintha direkt készítették volna ilyen gagyira, viszont ez nem nagyon illene a márkához, mivel nem rossz cipőkről van szó. Egész pofásak is, illetve kengurubőrből készülnek, tehát nem is a legolcsóbb, leggagyibb csukákról van szó.

 

 

 

Némi infó:

Reklámügynökség: Johannes Leonardo (New York)
Creative Director: Johannes Leonardo
Art Director: Johannes Leonardo
Copywriter: Johannes Leonardo
Agency Producer: Matthew Mattingly
Production Company: Nexus Productions
Director: Woof Wan-Bau
Executive Producers: Chris O?Reilly, Charlotte Bavasso
Producer: Isobel Conroy
Director of Photography: Philipp Blaubach
VFX Company: Framestore (London)
Post Production: The Mill
Music/Sound Design: Amber Music
Composer: Will Bates, Phil Mossman
Executive Creative Director (Music): Michelle Curran

süti beállítások módosítása