Utolsó kommentek

És eljő...

2009.02.04. 10:22 ReklámFüggő

A blogom új helyen, újult erővel folytatódik.


A képre kattintva irány az új világ!

Türelmi időszak

2008.11.13. 11:00 ReklámFüggő

Amint nyilván mindenki észrevette, átmeneti szünetet tartok...

Folyt.köv.

Statisztika a pizzásdobozokon

2008.10.28. 12:30 ReklámFüggő

Címkék: média újság

A BBDO érdekes módját választotta annak, hogy a "The Economist" gazdasági hetilappal elérjék a Philadelphia környéki egyetemisták célcsoportját. Az ambient kampány lényege, hogy pizzásdobozokra a pizzához kötődő, az egész világra kiterjedő statisztákákat mutassanak be. Így láthatjuk pl. a világ búzatermelésének és a sajtkészítésnek az országok közti megoszlását. Alatta pedig egy kis szöveg, hogy az újsággal jobb rálátást kapunk a világ dolgaira. Elmés...

 

Zenével a diszkóbalesetek ellen

2008.10.21. 14:00 ReklámFüggő

Címkék: zene közlekedés alkohol autó nonprofit sztárok

Itt a blogon már többször kiemelt szerepet kaptak közlekedésbiztonság témájú társadalmi célú reklámok. Ennek a bejegyzésnek most az adott aktualitást, hogy a magyar rendőrség megbízásából videóklipet forgattak több magyar könnyűzenei sztár közreműködésével, hogy visszaszorítsák a diszkóbalesetek számát.

Így tehát egyértelmű, hogy a "Tiszta fejjel" elnevezésű kampánnyal a fiatalokat próbálják meg elérni. Ezért is eshetett a választás olyan énekesekre, akik manapság a fiatalok körében menőbbnek számítanak, név szerint Lolára, Tóth Gabira, Völgyesi Gabira (Unique), Márkra, Puskás Petire, Molnár Tamásra (Anti Fitness Club) és Gáspár Lacira.

Az ötlet alapvetően nem lenne rossz, a sztárok a fiatalak körében gyakran töltik be az opinion leader (közvéleményt formáló személy) szerepét. Azonban eféle társadalmi célú hirdetés esetében lehet, hogy a "jó, öreg" sokkolás hatásosabbnak bizonyulna. Mindenesetre jó látni, hogy végre idehaza is egyre több ötletet visznek bele a közlekedésbiztonsági reklámokba.

 

 

A Sonynál ezúttal dominóznak

2008.10.20. 13:00 ReklámFüggő

Címkék: elektronika

Újabb reklámmal rukkolt elő a Sony, hogy a Bravia tévéket népszerűsítsék. Ismét a legendássá vált labdás reklámfilmre építenek, és a "sorozat" előző két filmjéhez (a festékes "Paint" és a gyurmanyuszis "Play-doh") képest erről az újról valóban lerí a kapcsolat a díjnyertes őssel.

A labdázás helyett most más játékot, a dominót tették a reklám főszereplőjévé. (Ez nem túl újszerű dolog, hiszen rengeteg reklámnál használták már a "dominó-effektust".)
Mivel a korábbi reklám zenéjére (José González Heartbeats című dalára) emlékeztető dalt választottak a megfelelő hangulat megteremtéséhez, így igencsak hasonló stílusú lett a szpot. Azonban ez most már kevésnek tűnik, az új reklám közel sem annyira hatásos, mint volt a labdás. Ezúttal is szép lassan peregnek a színes képek, szól a lágy gitárdallam, de a varázs valahol útközben elveszett.

 

 

A kiközösített bohóc

2008.10.06. 14:10 ReklámFüggő

Címkék: szórakozás fesztivál film és mozi

A független filmek általában a kasszasikerek árnyékában meghúzódva nem kapnak túl nagy nyilvánosságot. Nagy (mulitplex) mozikba jellemzően csak elvétve, egy-kettő kerül, melyekben esetleg fantáziát látnak a forgalmazók. Így ezen filmek megmaradnak a művészmoziknak, és persze a DVD-ket forgalmazó cégeknek...illetve a független/művész filmes fesztiváloknak.

Az alábbi reklámok is egy ilyen esemény, egész pontosan a 10. Buenos Aires-i Független Film Fesztiválra (Buenos Aires Independent Film Festival) promotálására születtek. Jópofa reklámok érdekes üzenettel: "Ha nem neked való, akkor nem neked való". És természetesen a mostanság posztolt reklámokhoz hasonlóan ez a kampány is díjnyertes...arany oroszlánt nyert Cannes-ban.

 

Új versenyző a focicipők piacán

2008.10.02. 13:30 ReklámFüggő

Címkék: sport foci cipő

A focicipők (legyen az akár stoplis, akár salakos pályára való, vagy épp teremcipő) piacára belépni nem egy egyszerű történet egy teljesen új márka számára. A két óriás (a Nike és az Adidas) a piac nagyrészét lefedi, és a kvázi "kisebb" márkák (Puma, Umbro, Lotto, Joma) is vannak olyan nagyok, hogy ne legyen túlságosan vonzó egy új márka bevezetése a területre. Ennek ellenére most feltűnt egy új cipőbrand, a Nomis.

A márkát 2005-ban, Ausztráliában hozta létre Simon Skirrow (innen a márka neve, mivel a Nomis visszafelé olvasva nem más, mint Simon), aki korábban az Adidas alelnöke volt (ha minden igaz). Eddig főleg a kenguruk földjén próbálták a márkát értékesíteni, de Skirrownak a célja természetesen a Nomis világmárkává avanzsálása volt. Az idei évben csináltak is egy kampányt, mellyel az Ausztrálián kívüli piacokat is meg akartak célozni. A reklám pedig nyert két arany oroszlán díjat a 2008-as Cannes-i reklámfesztiválon.

Pedig annyira nem nagy szám a reklámfilm...sőt!
Az ötlet ugyan nem rossz, de a megvalósítása eléggé gagyira sikerült. A lényeg, hogy végigvezetik a következmények sorát, melyből az derül ki, hogy egy rossz cipő végül összetörheti egy futbalista karrierjét, álmait. Közben folyamatosan ismétlik a "Damn boots" (átkozott cipők) szöveget, mely egyben a reklám címe is. Csak épp zavaró, hogy most akkor a Nomis cipő az átkozott, ami sérüléseket okoz, vagy ez épp a megoldás lenne erre a problémára? (Persze nyilvánvaló, hogy az utóbbira utalnak a reklámban, csak ezt kicsit okosabban kellett volna megoldani).

Olyan a videó, mintha direkt készítették volna ilyen gagyira, viszont ez nem nagyon illene a márkához, mivel nem rossz cipőkről van szó. Egész pofásak is, illetve kengurubőrből készülnek, tehát nem is a legolcsóbb, leggagyibb csukákról van szó.

 

Az éjszakai vezetés szépségei

2008.10.01. 12:20 ReklámFüggő

Címkék: autó

Mivel a Cannes-i reklámszemlére mindig év elején lehet leadni a jelentkezéseket, így a tavaszi reklámtermés általában átcsúszik a következő évre. Ezért történhetett, hogy egy tavalyi Volkswagen Golf reklám, mely 2007. május 23-án került a nyilvánosság elé, csak az idei Cannes-i fesztiválon versenghetett az oroszlánszobrokért.

Az említett reklámfilm ez sikerrel tette, egy arany szobrot hozott el a TV-reklám kategóriából, és nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy teljesen megérdemelten. A spot, mely a "Night Driving" (tehát "Éjszaka vezetés") címet kapta rendkívül hangulatos. Ugyan nincs benne humor, nincs benne egyik sem a "nyerő hármasból" (értsd ezalatt a szép nő, aranyos kisállat, cuki kisgyerek triumvirátust), nincs benne semmi különösen extra látványosság, csupán egy éjszakai, kihalt város és egy autó. Viszont a fényképezés, a vágás annyira profi lett, illetve a reklám szövegeként használt költemény (mely Dylan Thomas "Under Milk Wood" című rádiójátéka) és a visszafogott zene olyan hihetetlen jól illeszkedik a képekhez, hogy a végeredményegy igazi "feel-good" reklámfilm lett. Nem a Golf ilyen-olyan tulajdonságait, extráit emelték ki, hanem magának a vezetésnek az élményét. Nem rágják az ember szájába, hogy vegyen Golfot és azt vezesse. Egyszerűen csak az éjszakai vezetés remek hangulatát akarták sugározni. És azt hiszem a DDB London reklámügynökség, az Independent produkciós céggel karöltve nagyon jó munkát végeztek.

 

 

A gyerekek bosszúja

2008.09.29. 13:31 ReklámFüggő

Címkék: gyerekek elem játék és szórakozás

Vajon mit csinálnak a gyerekek, ha a szűlök vigyázó szeme elkalandozik? Szerintem ez minden szűlő egyik legnagyobb félelme, hogy ha nem figyelnek csemetéjükre, azok akár magukban, akár másban kárt tesznek. Ugyebár ilyenkor a lényeg, hogy a gyereket lekössük, így egy gondos felnőtt játékok garmadájával veszi körbe a porontyot, hogy annak eszébe se jusson bármiféle csínyt tenni (ennek ellenére a gyerekek vannak olyan kreatívak, hogy mindig legyen félnivalója szüleiknek). A mai korban, amikor már szinte minden játék elektronikával van ellátva, olybá tűnik, a szórakozás lehetőségei kimeríthetetlenek, és az ifjúság nyugodtan, mindenféle gondtól mentesen felnőhet. Azt azért ne felejtsük el, hogy ezek az elektronikus játékok elemmel működnek, és az elemek lemerülhetnek...

Elnézést a kissé hosszúra nyúlt bevezetőjért, de úgy éreztem ez kell hozzá, hogy az alábbi reklámok, ha lehet, még nagyobbat üssenek. Mert ugyebár nem gyermeknevelési tanácsokat akartam adni (habár lehet úgy tűnt a post elején), hanem az idei Cannes Lions-ön sajtóreklám kategóriában győztes Energizer hirdetéseket kívánnám bemutatni. A középpontban csínytevő gyermekek, akik bosszút állnak, mert szüleik nem a megfelelő minőségű elemeket raktár játékaikba.

 

A grandiózus kukkolás oroszlánszobrot ér

2008.09.25. 10:30 ReklámFüggő

Címkék: média szórakozás

Az HBO-nál tavaly újraértelmezték a valóságshow fogalmát, és ezt az idei Cannes-i reklámdíjkiosztón számos díjjal jutalmazták...legfontosabbként az outdoor nagydíjat lehetne említeni.

Az ötlet arról szólt, hogy egy épólettömb falára revetítettek egy hatalmas videót, mely úgy nézett ki, mintha azoknak a lakásoknak lenne lyukas a fala, és így beláthatnánk mások életébe. A felület 8 lakásra bontotta a teret, így pedig lakásonként külön egy-egy, összeségében tehát 8 történet folyt a helyszínen.

Azon kívül, hogy az emberek június 28-július 1-ig és július 5-8-ig esténként (9 és 11 óra közt) nézhették az élő szappanoperát, a kampányhoz a webet is erőteljesen bevonták. Egyrészt a fenti sémára létrehoztak egy külön oldalt, ahol további élettörténeteket követhetünk nyomon. Másrészt az egyes karakterekről mindenféle információmorzsákat szórtak el szerte a neten (pl. YouTube-on, Flickr-ön).