Utolsó kommentek

Ittasan vezetni szégyen

2008.02.22. 12:36 ReklámFüggő

Címkék: közlekedés nonprofit sokkoló tv spot

Múlt héten (mikor a magyar reklámokkal foglalkoztam) már többször emlegettem pozitív példaként a britteket és íreket. Eljött az idő, hogy az ő közlekedés-biztonsági filmjeiket vegyük gorcső alá.
Köztudott hogy a szigeteken nem vetik meg az alkoholt, sőt az ott élő népek gyakran felöntenek a garatra. Ennek ellenére autóikat is bátran használják, így nem csoda, hogy rendkívül sok közúti baleset van arrafelé az alkoholnak "köszönhetően". Hogy visszaszorítsák az efféle, súlyos kimenetelű baleseteket, erőteljes, sokkoló filmekkel próbálják felhívni az emberek figyelmét a lehetséges következményekre.
A "zöld szigeten" a két állam (az Ír Köztársaság és Észak-Írország) összefogásban próbál harcolni a jó ügy érdekében. Így az észak-ír Department of the Environment (DOE) és a dublini National Safety Council (NSC) közösen készítettnek reklámfilmeket. A 2000-től 2005-ig futó "Shame" kampány is a két csoport összehangolt munkájának eredménye.
A többszörösen díjnyertes kampány hatásosnak is bizonyult. Minden bizonnyal ennek a filmnek is köszönhető, hogy 2000-ről 2001-re több mint 10%-kal csökkent a halálos kimenetelű, ittas vezetésből eredő balesetek száma.

Figyelem! A reklámot gyengébb idegzetűeknek NEM ajánlom!


Szöveg:

Sose vezess miután ittál. Együtt tudnál élni ezzel a szégyennel?



Némi infó:

Reklámügynökség: Lyle Bailie International Limited
Executive Creative Directors: David Lyle, Julie Anne Bailie
Creative Directors: David Lyle, Julie Anne Bailie
Art Director: Julie Anne Bailie
Szövegírók: Julie Anne Bailie, David Lyle
Director: Syd Macartney
Media Director: Robert Lyle
Advertising Managers: Wesley Shannon, Jim Rankin

süti beállítások módosítása