Mivel a Cannes-i reklámszemlére mindig év elején lehet leadni a jelentkezéseket, így a tavaszi reklámtermés általában átcsúszik a következő évre. Ezért történhetett, hogy egy tavalyi Volkswagen Golf reklám, mely 2007. május 23-án került a nyilvánosság elé, csak az idei Cannes-i fesztiválon versenghetett az oroszlánszobrokért.
Az említett reklámfilm ez sikerrel tette, egy arany szobrot hozott el a TV-reklám kategóriából, és nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy teljesen megérdemelten. A spot, mely a "Night Driving" (tehát "Éjszaka vezetés") címet kapta rendkívül hangulatos. Ugyan nincs benne humor, nincs benne egyik sem a "nyerő hármasból" (értsd ezalatt a szép nő, aranyos kisállat, cuki kisgyerek triumvirátust), nincs benne semmi különösen extra látványosság, csupán egy éjszakai, kihalt város és egy autó. Viszont a fényképezés, a vágás annyira profi lett, illetve a reklám szövegeként használt költemény (mely Dylan Thomas "Under Milk Wood" című rádiójátéka) és a visszafogott zene olyan hihetetlen jól illeszkedik a képekhez, hogy a végeredményegy igazi "feel-good" reklámfilm lett. Nem a Golf ilyen-olyan tulajdonságait, extráit emelték ki, hanem magának a vezetésnek az élményét. Nem rágják az ember szájába, hogy vegyen Golfot és azt vezesse. Egyszerűen csak az éjszakai vezetés remek hangulatát akarták sugározni. És azt hiszem a DDB London reklámügynökség, az Independent produkciós céggel karöltve nagyon jó munkát végeztek.
A reklám szövege:
And all the people of the lulled and dumbfound town are sleeping now.
Hush, the babies are sleeping, the farmers, the fishers, the tradesmen and pensioners, cobbler, schoolteacher, postman and publican, the undertaker and the fancy woman, drunkard, dressmaker, preacher, policeman, the webfoot cocklewomen and the tidy wives. Young girls lie bedded soft or glide in their dreams, with rings and trousseaux, bridesmaided by glow-worms down the aisles of the organplaying wood.
You can hear the dew falling, and the hushed town breathing.
Only your eyes are unclosed to see the black and folded town fast, and slow, asleep.
Némi infó:
Bemutatás időpontja: 2007. május 23.
Reklámügynökség: DDB London
Production Company: Independent
Art Director: Shishir Patel
Copywriter: Sam Oliver
Director: Noam Murro
Director of Photography: Paul Cameron
Producer: Richard Packer
Agency Producer: Lucinda Ker
Utolsó kommentek