Engem nem igazán győzött meg a Cadbury's tejcsoki új, "Gorilla" című reklámja, a 2007-es Epica díjkiosztón mégis megkapta a legrangosabb elismerést reklámfilm kategóriában.
Nem is az a gondom a spottal, hogy rossz (a megvalósítás tényleg nagyon remek), hanem az hogy teljesen értelmetlen, semmi mondanivalója, és még a reklámozott termékhez sincs semmi köze. Bár azon a véleményen vagyok, hogy a reklám lehet a művészi önkifejezés eszköze (sőt, jó ha az), de nem mehet túl egy bizonyos határon, és nem válhat öncélúvá. Legalábbis nem túl szerencsés, mert zavart okozhat szerencsétlen fogyasztók fejében. Persze erre is lehetne találni kivételeket, de azt hiszem nem túl jellemző.
A cég egyébként pont ezért döntött e kampány mellett...mármint nem azért, hogy összezavarják a tévézőket, hanem hogy szórakoztassanak. Lehet bennem van a hiba, de ez most tényleg nem jött át.
Akit érdekelnek plusz információk a reklámhoz itt találhat némi angol szövegelést. (Szokásos infók a tovább mögött)
A készítőkről:
Ügynökség: Fallon London Ltd.
Produkciós cég: Blink London
Executive Creative Director: Richard Flintham
Creative Director: Juan Cabral
Art Director: Juan Cabral
Szövegíró: Juan Cabral
Director: Juan Cabral
Zene: Phil Collins - In the air tonight
Utolsó kommentek