Vége az olimpiának, mely ugyan a vártnál talán gyengébben sikerült számunkra, mégis voltak nagyon szép momentumai, és azt hiszem minden magyar sportolót megillet a dícséret, hogy képességének, tudásának legjavával próbálta képviselni hazánkat. Szóval az esemény tegnap befejeződött, így én is témát váltok, és a héten a legújabb reklámokból szemezgetek.
Szeretem azokat a print reklámokat, melyek egyszerűen ragadják meg az reklámozott termék egy egyedi jellemzőjét. Felesleges hosszú szövegeket írni, az emberek többsége úgysem olvassa el. Felesleges az emberek szájába rágni az információkat, legtöbben úgyis első pillanatra eldöntik, hogy érdekli -e őket a reklámozott termék vagy sem. Ha kellően blickfangosra sikerül a kép, az emberek úgyis megnézik azt alaposabban (különösen olyan reklámeszköz esetében, mint az újságok, magazinok, ahol idő is van erre).
Kitűnő példa erre a McIlhenny-s Tabasco szósznak a dél-afrikai reklámkampánya. Megragadták a termék fő vonzerejét, vagyis a csípősséget, és ehhez kreáltak fotókat. Az ötlet az volt, hogy a szósz erejétől gyakorlatilag szétrobbanó kajákról készítettek képeket. Ha minden igaz valóban fotókról van szó, melyek extra-rövid záridővel készültek. Persze meglehet, hogy mindössze egy ügyes grafikus Photoshoppan rakta össze a képeket. A lényeg, hogy a kampány ötletes. Különösen jó, hogy a képekhez semmi szöveget nem fűztek hozzá, csupán a termék cimkéjét helyezték el rajtuk, az olvasókra bízva a reklám megértését, teljessé válását.
Némi infó:
Reklámügynökség: Ogilvy (Johannesburg, Dél-afrikai Köztársaság)
Creative Director: Jonathan Beggs
Art Director: Mike Martin
Copywriter: Alison Hingle
Photographer: Michael Lewis
Retoucher: Rob Frew
Utolsó kommentek