A hét hátralevő részében (és talán jövő héten is) a 2007-es év díjazott reklámjait veszem gorcső alá. Csakis a fődíjasokra fókuszálok, de mivel sokféle díjakat osztogatnak a reklámszakmában, és több kategóriában is (tv spot, sajtóreklám, stb.), így lesz miből csemegézni.
Ma az egyik legfontosabb díj, a Cannes Lions egyik nyertes kampánya van terítéken, méghozzá a 2007-es győztes a sajtóhirdetés kategóriában. Ez pedig nem más, mint a Tide, vagyis a Procter & Gamble mosóporának 3 reklámja (mivel 1 kampányhoz tartoznak, így mindegyik megkapta a díjat).
A reklámok óriásplakátként is megjelentek, és ebben a kategóriában is nyertek, bár nem a fődíjat, "csupán" az arany oroszlánt kapták meg.
A reklám lényege, hogy tömegben néhány ember jelképezi a ketchup, majonéz, illetve szójaszósz foltot, és semmi esélyük a többség ellen. Persze az emberek nem igaziak, hanem digitálisan előállított képekről van szó.
Információk a kampányról:
Ügynökség: Saatchi & Saatchi (New York)
Chief Creative Officer: Tony Granger
Executive Creative Directors: Jan Jacobs, Leo Premutico
Creative Director: Audrey Huffenreuter
Art Director: Mark Voehringer
Szövegíró: Jake Benjamin
Digital Artist: Aaron Padin
Illustrator: Simon Danaher
Utolsó kommentek