Mindenekelőtt azzal kezdeném, hogy ma volt a 2008-as Epica díjátadó Stockholmban (már harmadik éve a svéd fővárosban...2004-ben pedig Budapesten, csak hogy írjak végre magyar vonatkozást is). Természetesen az eredményekről, amint tudok beszámolok.
És akkor térjünk rá a mai reklámra...
Az American Legacy Alapítvány célja, hogy visszaszorítsák a dohányzást az Államokban. Az ő kampányuk az alábbi is, mely a tavalyi Cresta fesztiválon megkapta a "film nagydíjat" (emelllett arany díjazást ért el a new york-i, a londoni és a montreux-i rendezvényeken is).
A reklámban egy gégeműtött, cowboy-nak öltözött fickó énekel countryt. És van abban valami nagyon groteszk, hogy egy vidám dallamra a dohányzás negatív mellékhatásait énekli valaki, méghozzá "gépies" hangon. Épp ez is lehetett a célja az "Arnold Worldwide" és "Crispin Porter + Bogusky" ügynökségeknek...megdöbbenteni a nézőket, hogy elgondolkodjanak a dolgon.
A szöveg: (nem volt kedvem rímet írni rá...bocsi)
Nem mindig halsz meg a dohánytól,
néha csak a (fél) tüdődet veszíted el.
Ó, nem mindig halsz meg a dohánytól,
néha csak a nyelved vágják ki.
És már nem énekelsz francot sem,
egy nagy lukkal a nyakadban.
Mert nem mindig halsz meg a dohánytól.
A szlogen pedig: "A tudás ragályos - fertőzz az igazsággal"
Némi infó:
Reklámügynökségek: Arnold Worldwide (Boston) és Crispin Porter + Bogusky (Miami)
Creative Directors: Pete Favat, Alex Bogusky, John Kearse, Tom Adams
Szövegírók: Roger Baldacci, John Kearse
Art Directors: Adam Larson, Kevin Grady
Agency Producer: Sarah Spitz
Production Company: MJZ
Director: Nicolai Fuglsig
Cinematographer: Joaquin Baca-Asay
Post Production: Cosmo Street
Music Company: Sound Lounge
Utolsó kommentek