Manapság az élsport legalább annyira szól a doppingról, mint magáról a sportról. Egyrészt széleskörben elterjedt az elképzelés, hogy a profi sportolók egytől-egyik doppingolnak (többek közt elhíresült az egykori mexikói doppingügynökkel nemrég készült interjú, ahol szintén erről volt szó), másrészt a WADA-val az élen folyamatosan megy a harc a dopping ellen, legtöbbször kisebb, mint nagyobb sikerrel.
Tény, hogy komoly szerepet játszik a dopping a mai sportban, és sorban derül ki egykori hatalmasságokról (pl.: Michael Johnson, Marion Jones, Ian Thorpe) hogy az eredményeiket doppinggal szerezték.
Az Egyesült Államok Olimpiai Bizottsága úgy döntött, hogy legújabb doppingellenes kampányukban megbélyegzi őket, méghozzá nem is akárhogy, egy hatágú, csillagszerű jellel. Ugyan ez a jel sem színben, sem formában nem hasonlít a náci Németország által a zsidókon használt "bélyegre", mégis azt juttathatja az ember eszébe.
A kampányhoz készült TV spot egész jól sikerült, hangulatos, és végig fenntartja az érdeklődést, hogy miről is szól a reklám, ami ugyebár csak a szpot zárásakor derül ki.
További érdekességek a kampány hivatalos oldalán.
Némi infó:
Reklámügynökség: TBWA\Chiat\Day, New York
Producer: Winslow Dennis
Executive Creative Director: Gary Scheiner
Associate Creative Director: Ron Castaldo, Jared Rubin
Art Director: Einav Jacubovich
Copywriter: Melissa Pincus
Production Company: Hungry Man
Director: Nannette Burstein
Executive Producer: Kevin Byrne
Producer: Rich Krekian
Director of Photography: Adam Beckman
Editorial: Cosmostreet
Editor: Steve Bell
Producer: Julie Gagliardi
Assistant Editor: Michael Young
EFX Company: Riot
Executive Producer: Brent Holt
Producer: Peter Stanik
Lead Flame Artist: Matt Reilly
Color Correction: Company 3 - NY
Colorist: Billy Gabor
Sound: Sound Lounge
Mixer: Eric Warzecha
Utolsó kommentek